Impressie fase 2

Fase 2 is de stabilisatiefase, waarin je dieet langzaam wordt aangevuld. Hieronder een impressie van deze periode. 

Voedingssupplementen
We raden aan om tijdens fase 2 door te gaan met Multi Vita (2 x daags bij de maaltijd) en indien gewenst biedt Momentum Carnitine goede ondersteuning bij afslanken en gewichtsbehoud (2 x daags bij de maaltijd). Lees hier meer over (de werking van) de Momentum Supplements. 

Ontbijt
Meteen na het wakker worden neem je op de nuchtere maag 100 ml water met 3 el citroensap. Alle soorten fruit zijn weer toegestaan, m.u.v. druiven en banaan. Vanaf week 2 vul je het ontbijt langzaam aan met bijvoorbeeld biologische kwark, eieren, volkoren- of speltbrood, volgens de richtlijnen van fase 2 zoals beschreven in het 3 fasenplan (handleiding).

Suggesties voor tussendoor (rond 10:00, 16:00 en een avondsnack)
Fruit (geen druiven of bananen), magere soep (liefst zonder kunstmatige toevoegingen, in 3 fasenplan staan diverse recepten), rauwkost, gekookt ei, olijven, onbewerkte noten. Af en toe een glaasje wijn in het weekend mag weer!

Lunch
150 gram vlees (m.u.v. varkensvlees), vis, tofu/tahoe/tempé of 2/3 eieren met onbeperkt (verse!) groente en sla. Bak bij voorkeur in olijfolie, kokosolie of lijnzaadolie en blijf matig met boter. Vanaf week 2 vul je de lunch langzaam aan (met o.a. een handvol noten, geitenkaas, etc.) zoals beschreven in het 3 fasenplan. Vanaf week 2 is ook spelt- en volkorenbrood weer toegestaan (wel met mate, volgens richtlijnen fase 2). Tijdens deze fase eet je nog altijd weinig koolhydraten, zeker in combinatie met vet.

Diner
150 gram vlees (m.u.v. varkensvlees), vis, tofu/tahoe/tempé of 2/3 eieren met onbeperkt (verse!) groente en sla. Vanaf week 2 mag je het dieet langzaam aanvullen met bijvoorbeeld zilvervliesrijst. De opbouw staat beschreven in de richtlijnen van fase 1. Bak bij voorkeur in olijf-, kokos- of lijnzaadolie en blijf matig met boter. Mijd waar mogelijk onnatuurlijke smaakversterkers en maak je dressing zelf met bijvoorbeeld olijfolie en azijn als basis. 

Inspiratie nodig? Klik hier voor heerlijke fase 2 gerechten.

Terug naar vorige pagina